Dolphin Day - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Manfred,Yvonne, Lisa, Matthijs en Laura - WaarBenJij.nu Dolphin Day - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Manfred,Yvonne, Lisa, Matthijs en Laura - WaarBenJij.nu

Dolphin Day

Door: Manfred

Blijf op de hoogte en volg Manfred,Yvonne, Lisa, Matthijs en Laura

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, Key Largo

Vandaag was het dan zover, zwemmen met dolfijnen! Yv was de enige die nerveus was maar we hadden er allemaal heel veel zin in. Wat een geweldige ervaring zeg, om nooit meer te vergeten. Het leuke was dat het een zeer kleinschalig gebeuren was; het deed een beetje aan als de zeehondencrèche in Pieterburen. Na een uitvoerige uitleg over de instelling , dolfijnen in het algemeen en een voorstelrondje van de dolfijnen, gingen wij met z'n vijven naar onze trainsters en hun dolfijnen . Wij hebben gezwommen met een zwangere dolfijn Squirt en met de dader, ofwel de aanstaande vader, Bob, volgens de mensen daar een echte knuffelbeer. We hebben ze gekust, handjes geschud, ze hebben ons voorgeduwd, ze hebben gesprongen etc etc, het was echt geweldig. Er zijn ongeveer 400 foto's gemaakt die we op cd hebben. Helaas kan ik er niet een paar laten zien maar we hebben nog wel wat eigen foto's gemaakt, die ik wel op dit blog kan zetten. In de middag zijn we nog even naar het John Pennekamp Reef geweest, een gebied met koraal, strand en natuurpark maar dit viel een klein beetje tegen dus na dik een uur zijn we lekker terug gegaan naar ons zwembad. Zojuist hebben we 500 meter verderop ( de auto gepakt want die Amerikanen weten ook niet wat lopen is , haha) heerlijk gegeten aan het water en de prachtige zonsondergang meegemaakt.
10 seconden voordat de zo'n echt onderging, ging iedereen aftellen en bij het ondergaan luiden ze de bel. Morgen gaan we naar westkust van Florida, Bonita Springs met witte Stranden waar de schildpadden en dolfijnen te zien zijn. Ok, ik plaats nog even wat foto's en we melden ons morgen weer. Groetjes!!!!!

• 28 Juli 2014 - 08:39

Nic & Lex:

Echt hoor ik had als verstekeling mee moeten gaan, dit is gewoon echt super waanzinnig! Zo leuk dat die dolfijnen dus echt zo vriendelijk zijn en zo aaibaar. Jullie hebben gewoon geknuffeld met een vis, want uiteindelijk is het gewoon een vis hahahahahah. Nee zonder gekheid echt fantastisch en gaaf ook dat zij de foto's maken dan weet je gewoon dat ze zijn gelukt! Ik blijf jullie schama moordend vinden maar volgens mij hebben jullie er geen last van het lijkt allemaal heel makkelijk te gaan! Top! Goede reis naar de Westkust!!!!! Kus

• 28 Juli 2014 - 08:54

Mama:

Wat gaaf zo zwemmen met de dolfijnen. Een hele ervaring. Ik hoor het wel allemaal. Een goeie reis naar Bonita Springs en geniet van de mooie witte stranden. Dikke kus allemaal en liefs van mama en oma.

• 28 Juli 2014 - 09:58

Harrie:

Fantastisch om te lezen en de foto's. We zien ernaar uit om de rest in Nederland te zien. Veel plezier verder op deze mooie tocht.